Group 2garsnasgarsnasgarsnasimage-archiveGroup 2
Toggle Menu

Leverans

När man tar emot en leverans från Gärsnäs är det viktigt att man kontrollerar godset innan fraktsedeln kvitteras. Vid en eventuell skada kan man inte reklamera produkten i efterhand.

Vad är viktigt att tänka på vid en leverans?
När man tar emot en leverans från Gärsnäs via våra transportörer är det viktigt att man

  • Kontrollerar att antalet mottagna kolli stämmer överens med fraktsedeln
  • Kontrollerar att allt emballage ser helt ut vid ankomst innan fraktsedeln kvitteras.

Skulle något vara fel antecknar man detta på både din kvittensdel samt på chaufförens.
Därefter kontaktar man Gärsnäs för att göra en anmälan om saknat gods alternativ transportskada. 

Om kartongen är skadad?
Skulle kartongen se skadad ut är det viktigt att detta dokumenteras på både chaufförens samt er kvittensdel. Det är viktigt att man även informerar chauffören om detta så att han också signerar. Innan man öppnar kartongen för att se om något är skadat är det bra att ta en bild på hur kartongen/godset ser ut vid ankomst. Detta är alltid något som transportörerna frågar om vid en skadeanmälan. 

Kartongen är hel, men produkten är trasig!
Ibland händer det att kartongerna är hela vid ankomst, men produkten har utsatts för en skada. En så kallad dold fraktskada. När man upptäcker att produkten är skadad ska man därför kontakta oss och göra en skadeanmälan. Se tillvägagångssätt under ”Hur anmäler man en transportskada?”

Både kartongen och produkten är skadad, hur gör man då?
Tyvärr händer det att inte bara kartongen är skadad utan även produkten som är i har skadats. Då är det viktigt att man anmärker detta på chaufförens samt er kvittensdel. När man packat upp produkten är det viktigt att man dokumenterar händelsen. För att Gärsnäs ska kunna rapportera transportskadan vidare till berörd transportör är det viktigt att det finns bildbevis på skadan. Därför att det bra att man som mottagare dokumenterar så mycket som möjligt. Bilder samt beskrivning av skadan är alltid en bra grundregel. 

Hur anmäler man en transportskada?
Anmäl transportskadan till oss på Gärsnäs genom att skicka in ordernummer, ev. fraktsedelsnummer, bilder samt en enkel beskrivning av skadan. Observera att vi ej mottar skaderapporter senare än 6 dagar efter ankomst till mottagaren. 

Kunden behöver sina produkter, hur snabbt kan Gärsnäs få fram nya produkter?
Efter att vi mottagit er skadeanmälan påbörjar vi processen hos transportör och försäkringsbolag därför är det viktigt att vi får all information kring skadan inom 6 dagar. 

Produkten är skadad, jag skickar tillbaka den!
Returnera aldrig skadat gods till Gärsnäs innan ni gjort en anmälan eller fått godkänt att skicka tillbaka produkten. 

Kontakta Gärsnäs
Skadan anmäles till oss via mail: info@garsnas.se, märk med Skadeanmälan. Bifoga ordernummer, eventuellt fraktsedelns nummer, bilder på skadan samt den bifogade fraktsedeln med all dokumentation och kvittenser.
Vid frågor kontakta oss per telefon 0414-530 00, vardagar 8.00 – 16.30 lunchstängt 12.15 – 12.45.